Усі статті номера
8
серпень 2019року
обмінюємося досвідом
зробіть ксерокопію

Як учителю застосовувати мнемотехніку під час роботи з дітьми

Нові дидактичні прийоми в освітньому процесі вчителям початкових класів слід застосовувати дозовано. Важливо, щоб вони методично впроваджували їх під час роботи з дітьми й не перенасичували ними уроки. Ознайомте їх із пам’яткою про використання мнемонічних прийомів

  • Регулярно впроваджуйте в освітній процес елементи мнемотехніки.
  • Починайте з найпростіших завдань і поступово ускладнюйте їх.
  • Робіть кольорові таблиці й схеми, аби дітям було наочніше й цікавіше.
  • Не перевищуйте гранично допустимий обсяг для початківців: в одному завданні кількість логічних ланцюжків має бути не більш ніж дев’ять.
  • Не застосовуйте більше двох мнемосхем за один день. Це правило можна порушити лише за умови, коли в дітей під час роботи з’явився інтерес та азарт.
  • Щоб діти не звикали до одноманітності прийомів, час від часу змінюйте їх і практикуйте нові.
  • Давайте домашні завдання із застосуваннням мнемотехніки. Нехай добирають ілюстрації з відомих літературних творів і вигадують свої історії чи кінцівки, що відрізнятимуться від оригіналу.
  • Залучайте батьків учнів. Нехай діти вдома, приміром, малюють схеми про шкільні екскурсії або тематичні перерви чи уроки та коментують їх батькам. Або з їхньою допомогою нехай зобразять схему-ескіз для тематичного лепбука.

Підготувала Лариса Петренко, учитель початкових класів Ніжинської ЗОШ I-III ступенів № 15, керівник гуртка «Фітодизайн», Чернігівська обл.